zondag 26 februari 2012

Spiraal

 Vanaf de zwangerschap van Kobie hadden we begeleiding van een prachtige vroedvrouw. We zijn ontzettend dankbaar dat ze bij de bevalling thuis erbij kon zijn.
De periode dat Kobie in het ziekenhuis lag heeft ze ons intens bijgestaan. Ook na haar overlijden kon en kan ik nog steeds bij haar terecht voor een babbel. Wat een geweldige dame!

De dag van de begrafenis kregen we van haar dit zelfgemaakte zakje. Het bloemetje staat symbool voor Kobie, ook de kleuren en de lavendel hebben een speciale betekenis. Hierover vertel ik jullie graag meer in een volgend blogje.


  In het zakje zit een stukje van de navelstreng bewaard, gedroogd in een spiraal.


Een spiraal is een mooi symbool met een bijzondere betekenis voor mij.

De spiraal symboliseert spirituele groei, geboorte en wedergeboorte, loslaten, verdieping, levenscyclus.
De mens zoekt zijn weg in een spiraal.
Elke keer kom je weer dezelfde obstakels tegen, maar op een dieper niveau of vanuit een ander perspectief.
Het is dus ook een voorstelling van groei.

De draaiing van de spiraal staat symbool voor het bewust maken van het onbewuste.






Nu komen we bij de grote levensvragen: wie ben ik eigenlijk echt diep van binnen? Wat is mijn doel?

Meer dan een jaar vroeg ik me af: wat is Kobie hier komen doen? Wat was hier de bedoeling van? Wat wordt er nu van mij verwacht om dit gebeuren toch een beetje zinvol te maken?

Soms vraag ik me het nog steeds af. Maar ondertussen ben ik er ook achter gekomen dat de antwoorden diep vanbinnen zitten in mezelf. Leren van mijn obstakels om te groeien, het leven zelf zal het me wel vertellen...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten