dinsdag 14 februari 2012

Herdenken met symbolen

In een oudere blog had ik het over onze eerste herdenkingsviering. Graag wil ik deze verder met jullie delen.

Tijdens deze viering werkten we rond het thema: "de duif".
De duif staat onder andere symbool voor éénvoud, onschuld, zuiverheid, liefde.
Maar ook staat ze voor “de verloste ziel”, de geest van de overledene die naar huis gaat.


Voor iedereen had ik een klein duifje van vilt gemaakt als aandenken. Het ontwerp is geïnspireerd naar een patroon van pippilotta


Wil je zelf ook graag duifjes? Dat kan, 
ik maak ze voor je op bestelling.
Stuur me dan een mailtje: Heidi










De duif staat in deze viering ook in het teken van loslaten. Dat kan heel symbolisch worden weergegeven door een echte duif te laten vliegen. Vooral met kinderen erbij is het een echte aanrader!
Hiervoor kan je een duif huren. Wij hebben onze duif via de volgende website: Wittebruidsduiven.be. De duiven worden er met veel liefde verzorgd. 

Bij het afhalen van de duif ontstond er een emotioneel gesprek. Heel bijzonder, ik zal het nooit vergeten. Ook hier heeft Kobie weer een mooie boodschap gebracht, bedankt lief engeltje!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten